• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,04
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,04
  • 19.04.16, 10:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lego loodab Hiinast suurt tulu

Maailma suurim mänguasjabränd Lego loodab edukalt Hiina turul laieneda ning haarata seal suurima turuosa.
LEGO peab Hiina liikudes hakkama saama kultuuriliste eripäradega.
  • LEGO peab Hiina liikudes hakkama saama kultuuriliste eripäradega. Foto: EPA
„Tegemist on ainulaadse võimalusega suurendada ettevõtte kasvu,“ ütles Lego tegevjuht Jorgen Vig Knudstorp CNBC-le. Lisaks leidis ta, et firma positsioon on piisavalt hea, haaramaks enda kätte ka riigi suurim turuosa.
Lego plaanib oma suurima jaemüügikaupluse avada Shangai ligidal aasta lõpus. Samuti on plaan 2017. aasta lõpuks avada Hiinas oma esimene mänguasjatehas.
Turule sisenemiseks püüti Hiina valitsusele meeldida?
Mänguasjatootja plaanide realiseerumine pole aga kerge ning maailma suuruselt teisele turule laienemisel seisavad ees mitmed takistused. Nimelt sattus ettevõte möödunud aastal vastuolude küüsi, kui keeldus oma toodete hulgimüügist hiina dissidendist kunstnikule Ai Weiweile. Seetõttu on ettevõtet süüdistatud Hiina valitsusele meeldida püüdmises.
Lego vastas kriitikutele, et nimetatud kunstnik keskendus liialt prohvet Muhamedi kujutamisele, mis pole kooskõlas ettevõtte põhimõtetega. „Tegemist on väga tundliku teemaga ning seetõttu leidis meie Austraalia meeskond, et Ai Weiwei tellimuse täitmine on liiga riskantne,“ selgitas Knudstorp.
Sellest hoolimata muutis Lego intsidendi järel tarnepoliitikat, ega nõua tellijatelt enam selgitusi, mille jaoks konkreetselt ettevõttelt toodangut hulgi osta soovitakse.
Oluline sulanduda kohalikku kultuuriruumi
Poliitiliselt tundlike teemade õigesti käsitlemise kõrval peab Lego Hiina turule laienedes ületama ka sealsetest kultuurilistest eripäradest tulenevad probleemid. Võtmeteemana tuleb sealsetele lapsevanematele selgeks teha, et nende järeltulijad õpivad kõige paremini läbi mänguliste olukordade. Selline mõtteviis pole praegu veel Hiina ühiskonnas kuigi laialt levinud.
Selleks, et Hiina kultuuriruumis hoiakuid muuta, investeerib Lego miljoneid Taani kroone mängu tunnetuslikke aspekte puudutavasse teadustöösse. Lisaks tehakse koostööd Hiina riikliku ülikooliga, et toetada loovuse ning mängulisuse arengut sealsetes õppeasutustes.
Turundusstrateegia osana kasutab maailma suurim mänguasjatootja oma reklaamtegevuses ka Aasias populaarseid tegelaskujusid. Uuendusena on toodangusse sisse toodud näiteks draakonid ja ninjad.
Turgu vallutatakse ka virtuaalmaailmas
Kuigi plastikklotsid on ja jäävad Lego suurimaks toodanguks, kinnitas ettevõtte tegevjuht, et kindlasti püütakse Hiina turu tarbeks luua ka virtuaalset toodangut, tulles välja äppide ning mobiilimängudega.
Ettevõtte mitmetahuline lähenemine turuosa vallutamisele kasvatas Lego müüginumbrid Hiinas eelmisel aastal kahekohalise arvuni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 14:27
Regiooni suurim jätkusuutlikkuse festival Impact Day toob kohale tõelised tipptegijad
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele